3 راهکار خلاقانه برای ایجاد بالکن در خانه و آپارتمان

3 راهکار خلاقانه برای ایجاد بالکن در خانه و آپارتمان

وجود تراس و بالکن در خانه یکی از معیار های لوکس و زیبا بودن خانه به شمار می‌روند. اگر بخواهیم به خانه بالکن اضافه کنیم در وافع باید آن را بازسازی کنیم. ایده های زیادی برای ایجاد کردن تراس وجود دارد که هر کدام بسته به سلیقه افراد متفاوت و زیبا هستند.

در ادامه این مطلب به معرفی چند ایده جذاب برای ایجاد بالکن می‌پردازیم:

1-بالکن های ژولیت

این بالکن مناسب برای خانه های کوچک تر و خانه های آپارتمانی است که در آن فضا نسبتا محدود است. بالکن های ژولیت از یک سکو یا نرده کوچک که متصل به دیوار بیرونی است، درست شده‌اند. این فضا به شما این امکان را می‌دهد که در یا پنجره را به طور کامل بازکنید و از فضای دلنشین بالکن لذت ببرید. این بالکن ها فضای بزرگی را فراهم نمی‌کنند اما سبک کلاسیک و دنج آن ها بسیار زیبا جلوه می‌کند. می‌توانید از گلدان ها و کوسن ها و همچنین ریسه های نوری برای تزئین آن استفاه کنید.

2-بالکن های کنسولی

این مدل از بالکن ها بیشتر برای خانه ها و آپارتمان های مینیمال و لوکس مناسب است. و فضای بسیار دانشین را به اتاق نشیمن یا اتاق خواب اضافه می‌کند. این بالکن ها به تکیه گاه های اضافی نیاز ندارند و به راحتی به سمت بیرون گشترش میابند. این بالکن ها با استفاده از تیرهای فولادی و یا بتن مسلح ساخته می‌شوند و ظاهر ظزیفی را به خانه می‌بخشند.

طراحی بام

3- ایجاد تراس در پشت بام

اگر خانه شما سقف مسطح دارد، به راحتی می‌توانید آن را به بالکن تبدیل کنید. با استفاده از نرده و عرشه به راحتی قادر به ایجاد یک تراس و بالکن زیبا هستید. همچنین می‌توانید با کفپوش های چمنی و میز و صندلی یا مبلمان مینیمال  به آن روح ببخشید و بالکن را تزئین کنید و دکوراسیونب مناسب ایجاد کنید.

سخن آخر

قبل از ایجاد بالکن در خانه بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. شرایط سازه‌ای ساختمان در عملی کردن ایده های گفته‌شده بسیار مهم است. و فراموش نکنید که خلاقیت و سلیقه شما نیز تاثیر زیادی دارد. امیدواریم ایده هایی که به شما معرفی کردیم برایتان مفید باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا