3 روش خانگی جادویی برای روشن کردن پوست صورت

3 روش خانگی جادویی برای روشن کردن پوست صورت

روشن کردن پوست در خانه شاید کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما امکان پذیر است. شما می‌توانید با ترفندهای زیر، پوست خود را شفاف کنید. در عصر حاضر با وجود پیچیدگی‌ها در سبک زندگی، پوست انسان زودتر از موعد تحت تاثیر قرار می‌گیرد. محال است هیچکس علاقه نداشته باشد که از پوست خود مراقبت کند و آن را زیبا و جذاب، جلوه دهد. غیر یکنواخت شدن یا کدری پوست، یکی از مشکلاتی است که تمام افراد به ویژه خانم‌ها که پوست حساس‌تری دارند، آن را تجربه خواهند کرد. استفاده از محصولات شیمیایی می‌تواند در دراز مدت به پوست شما آسیب برساند. به همین منظور انجام روش‌های طبیعی در خانه، کمک می‌کند تا در عین سلامتی، پوست خود را زیبا و شفاف‌تر کنید.

روشن کردن پوست صورت

1. ماسک شیر و لیموترش تازه | جوانسازی و شفافیت پوست

کلئوپاترا ملکه زیبای مصر به دلیل حمام با شیر تازه و پرچرب از جمله شیر الاغ، زبانزد تمام افراد است. شاید شیر الاغ قیمت بالایی داشته باشد و به راحتی پیدا نشود. با این حال شما می‌توانید از شیر پرچرب گاو برای زیبایی و شفافیت پوست استفاده کنید. 3 قاشق شیر پر چرب سرد را با آب یک لیموترش تازه مخلوط کنید. قبل از گذاشتن این ترکیب، صورت خود را با شوینده مناسب پاکسازی کنید. حالا ماسک را به مدت نیم ساعت بر روی پوست خود بزنید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ترکیب پوست شما را شفاف می‌کند و می‌توانید 2 بار در هفته از آن استفاده کنید.

روشن کردن پوست صورت

2. ماسک آلوئه ورا و عسل | روشن کردن پوست

شما می‌توانید هم از برگ تازه آلوئه ورا استفاده کنید و هم از ژل آن. این ماسک به سرعت پوست شما را پاکسازی و روشن می‌کند. شما می‌توانید دو قاشق ژل را با یک قاشق عسل و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید. بعد از آن پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک 3 الی 4 بار در هفته استفاده نمایید.

شفاف سازی پوست

3. ماسک موز و پرتقال | خاصیت لایه برداری و روشن کننده

پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C، پوست را روشن کرده و لایه برداری می‌کند. یک موز رسیده کوچک را با آب پرتقال تازه و یک قاشق عسل، خوب مخلوط کنید. صورت خود را با این ترکیب ماساژ دهید و اجازه دهید یک ربع بماند بعد با آب ولرم رو به سرد، شستشو دهید. از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته، استفاده کنید.

ماسک موز و پرتقال

سخن آخر در رابطه با ماسک های خانگی برای روشن کردن پوست

شما می‌توانید در خانه و با مواد در دسترسی که بالا دیدید، پوست خود را راحت و بدون دردسر پاکسازی کنید. این مواد پوست شما را پاکسازی و تمیز می‌کند. به همین دلیل نتیجه خوبی برای شفافیت پوست خواهد داشت. شما کدام یک از روش‌های بالا را برای روشن کردن پوست خود، استفاده کرده‌اید؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا