3 نکته کاربردی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی که تا حالا نمی دانستید!

3 نکته کاربردی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی که تا حالا نمی دانستید!

سرویس بهداشتی و حتی حمام همیشه در معرض انواع باکتری ها هستند چون همواره مزطوب هستند و بهترین محل برای رشد آن ها است. پس لازم است در فواصل کم و زود به زود آن هار ا تمیز کنیم. هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی باید به تمیز کردن کاشی ها، شیرآلات و هرچه در سرویس قرار دارد بپردازیم. چون خیلی زود جرم می‌گیرند و علاوه بر ظاهری کثیف، عوامل بیماری زای زیادی روی آن ها وجود دارد. راه های زیادی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی وجود دارد که هرکدام باوجود تمیز کردن آن ممکن است خطراتی برای ما داشته باشند. پس تا حد ممکن از مواد کم خطر استفاده کنیم. شما از چه موادی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید؟سرویس بهداشتی و حتی حمام همیشه در معرض انواع باکتری ها هستند چون همواره مزطوب هستند و بهترین محل برای رشد آن ها است. پس لازم است در فواصل کم و زود به زود آن هار ا تمیز کنیم. هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی باید به تمیز کردن کاشی ها، شیرآلات و هرچه در سرویس قرار دارد بپردازیم. چون خیلی زود جرم می‌گیرند و علاوه بر ظاهری کثیف، عوامل بیماری زای زیادی روی آن ها وجود دارد. راه های زیادی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی وجود دارد که هرکدام باوجود تمیز کردن آن ممکن است خطراتی برای ما داشته باشند. پس تا حد ممکن از مواد کم خطر استفاده کنیم.

در این مطلب از نی‌نی‌بان قصد داریم نکته های مهمی را در مورد تمیز کردن سرویس بهداشتی به شما معرفی کنیم:

1-به جای مواد پرخطر از مواد کم خطر استفاده کنید

استفاده از مواد شیمیایی در طولانی مدت باعث مشکلات ریوی و تنفسی و التهابات پوستی می‌شود و سلامتی راب ه خطر می‌اندازد. کاملا مشخص است که مواد غیر شیمایی قدرت پاک کنندگی کمتری نسبت به مواد شیمیایی دارند اما، اگر آن ها را زود به رود به کار ببرید، تاثیر برابری دارند. جوش شیرین به تنهایی یا در ترکیب با سرکه یک ترکیب نسبتا قوی برای پاک کنندگی و ازبین بردن باکتری ها به حساب می‌آید. همچنین سعی کنید از نوشابه ای که مقداری اضافی از آن مانده است را، برای تمیز کردن کف و کاسه سرویس بهداشتی استفاده کنید. بگذارید یک ساعت روی سطح آن ها بماند و سپس آن را آب بزنید.

2-در محیط های کاملا بسته از مواد شیمیایی استفاده نکنید

هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی و به کار بردن مواد شیمیایی تمیز کننده در ها یا پنجره های محل را باز کنید تا هوای آزاد وارد شود. در غیر این صورت ممکن است بو و ماهیت مواد شیمیایی باعث اختلال در نفس کشیدن شما شود و احتمال ایجاد این مشکل زیاد است. چون بخار آب هم در فضای آن محیط وجود دارد پس اکسیژن را به دام انداخته و مانع نفس کشیدن می‌شود. اگر سرویس بهداشتی شما پنجره ندارد، از یک ماسک یا پارچه نخی برای بستن قسمت بینی و دماغتان استفاده کنید تا به طور مستقیم با مواد شیمیایی برخورد نداشته باشید.

3-هیچ گاه مواد شیمیایی را با هم قاطی نکنید

قبل از هر چیزی استفاده از دستکش را هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی فراموش نکنید. زیرا مواد شیمیایی بسیار قوی بوده و پوست دست را می‌سوزاند. هرگز برای سرعت بخشیدن و تاثیر بیشتر مواد، شوینده های مختلف را با هم ترکیب نکنید. این کار بسیار خطرنک است و شاید عوارض جبران ناپذیر داشته باشد. مخلوط کردن موادی که از ماهیت کامل آن ها خبر ندارید ممکن است راه تنفسی شما را بسته و باعث سوزش چشمان شما می‌شود. مثلا نباید پودر لباس را با سفید کننده و با سفید کننده  جرمگیر را با هم ترکیب کنید.

کلام آخر

یکی از مهم ترین قسمت های خانه برای تمیز کردن، سرویس بهداشتی است. اما ممکن است در تمیز کردن قسمت های مختلف مشکل داشته باشیم. و فکر کنیم که بعضی از قسمت ها نیاز به نظافت نداشته باشند. اما باید هنگام تمیز کردن آن به تمام قسمت ها دقت کنیم و از نظافت هیچ کدام غافل نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا