5ورزش ساده در خانه برای مقابله با چاقی

5ورزش ساده در خانه برای مقابله با چاقی

چاقی یکی مطرح ترین معضلات به حساب می‌آید و بهترین راه درمان و کنترل آن ورزش و رعایت رژیم غذایی است. روش های متفاوتی برای ورزش کردن وجود دارد. بسیاری از افراد نمی‌توانند برای ورزش به باشگاه بروند و مجبورند در خانه این کار را انجام دهند. اما باید درخانه چه ورزش هایی را برا از بین بردن چربی انجام دهیم؟چاقی یکی مطرح ترین معضلات به حساب می‌آید و بهترین راه درمان و کنترل آن ورزش و رعایت رژیم غذایی است.

در ادامه باما باشید جهت معرفی سه ورزش ساده و کاربردی برای کاهش چاقی:طناب زدن یک ورزش عالی است که در آن تمام عضلات بدن درگیر می‌شوند و متابولیسم و چربی سوزی افزایش پیدا می‌کند

طناب زدن

طناب زدن یک ورزش عالی است که در آن تمام عضلات بدن درگیر می‌شوند و متابولیسم و چربی سوزی افزایش پیدا می‌کند. این ورزش با پمپاژ خون و افزایش ضربان قبل، قلب شما را در حالت سالم نگه می‌دارد و باعث سلامت ریه ها نیز می‌شود.پیاده روی یکی از بهترین و کم دردسر ترین ورزش های هوازی است که اگر به صورت سریع انجام شود باعث سوزاندن کالری می‌شود

پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین و کم دردسر ترین ورزش های هوازی است که اگر به صورت سریع انجام شود باعث سوزاندن کالری می‌شود. و یک برنامه ورزشی است که کمترین فشار را بر مفاصل شما وارد می‌کند. اما دقت داشته باشید که این ورزش در صورتی نتیجه صحیح می‌دهد که به صورت مداوم و روزانه و در طوانی مدت انجام شود.پلانک یکی از مؤثرترین تمرینات بدن برای تقویت عضلات شکم، پشت و بازوها بوده و بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای قابل‌انجام است.

پلانک

پلانک یکی از مؤثرترین تمرینات بدن برای تقویت عضلات شکم، پشت و بازوها بوده و بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای قابل‌انجام است. مهم ترین مزیت این ورزش ، این است که بیشتر عضلات  اصلی بدن را هدف قرار می‌دهد، ماهیچه‌های شما را در قسمت مرکزی، شانه، بازوها، سینه، پشت و باسن تقویت می‌کند. در کنار این فواید، تمرینات پلانک باعث سوزاندن چربی های اضافی بدن می‌شود.تمرینات اسکات به‌عنوان تمرینات تقویت عضلات شناخته می‌شود.  کار اصلی این تمرینات  تقویت بخشیدن قسمت تحتانی بدن است.

اسکات

تمرینات اسکات به‌عنوان تمرینات تقویت عضلات شناخته می‌شود.  کار اصلی این تمرینات  تقویت بخشیدن قسمت تحتانی بدن است. اسکات به سوزاندن کالری و جلوگیری از تجمع چربی در قسمت پایین‌تنه بدن  کمک می‌کند. این تمرین تحرک و تعادل شما را بهبود می‌بخشد.

لانگ

این ورزش پایین‌تنه شما را تقویت و تناسب‌اندام و عملکرد کلی ورزشی را بهبود می‌بخشد و بر تقویت کمر، باسن و پاها تمرکز دارد. لانگ به عضله‌سازی بدون چربی و کاهش چربی بدن کمک می‌کند.  دقت کنید که باید به خودتان فشار بیاورید و با کمک وزنه‌های سنگین، لانگ را در یک برنامه تمرینی با شدت بالا قرار دهید.دقت داشته باشید که عارضه های دیگری مثل آرتروز را نداشته باشید چون باعث محدود شدن تمرینات ورزشی شما می‌شوند.

کلام آخر

برای رفع چاقی علاوه بر داشتن برنامه مشخص برای ورزش، باید رژیم غذایی را نیز رعایت کنیم. و ورزش ها را اصولی و صحیح انجام دهیم. دقت داشته باشید که عارضه های دیگری مثل آرتروز را نداشته باشید چون باعث محدود شدن تمرینات ورزشی شما می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا