5 اشتباه روتین پوستی که شما را پیر و زشت می کنند!

«پوستم خیلی بد شده، با اینکه خیلی بهش می‌رسم!» این حرف با حال شما هم صدق پیدا می‌کند؟ گاهی به خیال خودتان تمام کارهای لازم برای رسیدگی پوستی را انجام می‌دهید اما درآخر این پوست شماست که حال شما را می‌گیرد و نه تنها شفاف و شاداب نمی‌شود بلکه ممکن است خیلی اشکالات هم در آن ببینید که قبلا نداشتید!

5 اشتباه روتین پوستی

رسیدگی به پوست هم فوت وفن‌های خودش را دارد که اگر آن‌ها را لحاظ نکنید فقط هزینه‌ی اضافی پول و وقت کرده‌اید!

این چند مورد را به دقت مطالعه کنید و از یاد نبرید که کارهای روزانه‌ی پوستی در صورت استمرار است که نتیجه می‌دهد.

5 اشتباه روتین پوستی

کرم ضدآفتابت را حذف نکن!

بسیاری از خانم‌ها به علت مصرف هر روزه‌ی کرم پودر دیگر ضدآفتاب نمی‌زنند و این بزرگترین ظلمی است که می‌توانند به پوستشان داشته باشند! ضدآفتاب نه تنها باید همه روزه استفاده شود بلکه فصل و هوای آفتابی و ابری هم سرش نمی‌شود! شما هیچ کجا از اشعه‌های خورشید در امان نیستید حتی پشت ابرها هم پنهان نمی‌ماند! پس یادتان باشد در هر شرایطی ضدآفتاب بزنید و هر دو ساعت یک بار هم مجددا آن را تمدید کنید! تنبلی را کنار بگذارید، پوست شما نیاز به مراقبت دارد!

5 اشتباه روتین پوستی

از برندهای مختلف مراقبت پوستی همزمان استفاده نکن!

شما هم از آن دسته افراد هستید که هر محصولی از هر مارکی را امتحان می‌کند؟! مثلا مرطوب کننده یک برند و ضدآفتابی که روی آن می‌زنید برند دیگر؟! تونر صورت برند سوم و فوم شستشو هم یک مارک دیگر؟! احسنت به شما! در حال نابود کردن پوستتان هستید! این حرکت را کنار بگذارید! از لوازم مراقبتی هم اگر استفاده می‌کنید لطفا از یک برند مشخص باشد، ایرانی و خارجی آن مطرح نیست!

5 اشتباه روتین پوستی

به همه جا ضد‌آفتاب بزن!

وقتی ضدآفتاب می‌زنید نقاطی هستند که کمتر به چشم می‌آیند اما آنها هم در معرض آسیب هستند. نادیده‌شان نگیرید. دست‌ها و گردن از آن نقاط هستند.

5 اشتباه روتین پوستی

محصولات مناسب پوستت استفاده کن!

«دکتر این تونر را به خواهرم معرفی کرده، دوستم از این اسکراب استفاده می‌کند و…» این حرف‌ها را کنار بگذارید! چیزی که مهم است ویژگی‌های پوست شماست. آن‌ها را بشناسید و بنابه آن، محصولات مراقبتی و آرایشی بخرید. اگر هم خودتان توان شناختش را ندارید از یک متخصص کمک بگیرید.

5 اشتباه روتین پوستی

اینقدر اسکراب نزن!

درست است که اسکراب کردن پوست، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و به شفافیت پوست شما کمک می‌کند اما استفاده زیاد و افراطی از آن آسیب مسلمی به پوست خواهد زد. اینکه چند وقت یکبار باید پوست‌تان را لایه‌برداری کنید به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

5 اشتباه روتین پوستی

در پایان:

اگر هنوز کرم ضدآفتاب ندارید همین الان لطفا بروید و بخرید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا