6 ماسک خانگی برای سفت کردن و لیفت صورت بدون فیلر و تزریق

6 ماسک خانگی برای سفت کردن و لیفت صورت بدون فیلر و تزریق

برای لیفت کردن صورت همیشه نیاز به تزریق فیلر و جراحی نیست. یکی از نکات منفی این جراحی ها این است که ممکن است از نتیجه جراحی راضی نباشید. یکی از راه های لیفت کردن صورت، رساندن ترکیبات مغذی و تقویت کننده به پوست است تا از پیری و افتادگی پوست جلوگیری شود. رو شهای طبیعی در طول دوره های مشخص، در جلوگیری از پیری پوست بسیار مؤثر هستند. یکی از این راه های طبیعی استفاده از ماسک های خانگی است که حاویویتامین ها و مواد مورد نیاز پوست است.

در ادامه این مطلب برای آشنایی با ماسک های خانگی جهت لیفت و سفت شدن صورت با ما باشید:

ماسک تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ یک لیف دهنده طبیعی برای پوست است که شما علاوه بر صورت می‌توانید آن را به گردن نیز بزنید. کلاژن و ویتامینE موجود در تخم مرغ پوست را سفت می‌کند و باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود. برای تهیه این ماسک شما به یک عدد تخم‌مرغ، عسل و چند قطره ویتامین E نیاز دارید. سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید تا یکدست شود یپس بقیه مواد را به آن اضافه می‌کنیم. به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید روی صورت و گردن بماند و سپس آن را با اب ولرم بشویید.

ماسک موز و توت فرنگی

این ماسک که مانند یک بوتاکس طبیعی شناخته می‌شود، باعث شادابی و سفت شدن پوست می‌شود. موز خواص زیادی داشته و ویتامین هایA، B و E موجود در موز مانع افتادگی و شل شدن پوست می‌شود. هم چنین ویتامین C موجود در توت فرنگی باعث تحریک کلاژن سازی و تقویت جوانسازی پوست می‌شود. به منظور تهیه این ماسک به نصف یک موز متوسط، دوعدد توت فرنگی و یک قاشق شیر پرچرب نیاز دارید. اسید لاتیک شیر پرچرب باعث نرم شدن صورت و بسته شدن منافذ می‌شود. مواد را به خوبی له کرده و شیر را به آن ها اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. 20 تا 30 دقیقه برای ماندن این ماسک روی صورت کافی است. فراموش نکنید برای پاک کردن آن از آب ولرم استفاده کنید.

ماسک صورت آووکادو و عسل

آووکادو یک منبع غنی از اسید های چرب مفید و ویتامینE است که معمولا در محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌شود. پس معجزه آووکاذو را دست کم نگیرید. عسل دارای ویتامین ها و آنزیم های مفید است که پوست را پاکسازی کرده و جوش و آکنه را ازبین می‌برد. جهت تهیه این ماسک یک سوم آ؛ووکادو رسیده را له کنید و به آن سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید. آن هارا به خوبی قاطی کرده و عسل را به مواد اضافه کنید. ماسک را به صورت و گردن بزنید و بعد از 30 دقیقه، اگر ماسک به خوبی خشک شد، صورت را با آب ولرم بشویید.

لیفت صورت با یخ

یخ در جوانسازی پوست تاثیر فراوان داشته و باعث روشن شدن پوست و کاهش تیرگی و لک صورت می‌شود. با عصاره گلاب و خیار رنده شده قالب های یخی درست کنید. قالب ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید. سعی کنید بعد از 30 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

سخن آخر

روش های مختلفی برای لیف صورت وجود دارد که ممکن است برای پوست ها مختلف درصد جواب دهی آن ها متفاوت باشد. روش های خانگی از زمان های دور شناخته شده و استفاده می‌شود. و اگر از این ماسک ها به طور منظم و درست استفاده کنید در سریع ترین زمان به نتیجه مطلوب دست پیدا می‌کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا