7 تمرین ورزشی ساده برای رفع غبغب در خانه

7 تمرین ورزشی ساده برای رفع غبغب در خانه

غبغب یک عارضه رایج است که باعث می‌شود پوست گردن در ناحیه زیر چانه دچار افتادگی و برآمدگی شود. برآمدگی پوست زیر چانه نشانه تجمع چربی است و اگرچه با افزایش وزن رابطه مستقیم دارد اما ممکن است افراد لاغر هم این مشکل را داشته باشند. زیرا ژنتیک و پیری پوست هم می‌تواند باعث ایجاد این عارضه در صورت شما شود. بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رفع غبغب بدون عمل های جراحی و خطرناک هستند. 

در این مقاله از نی‌نی‌بان قصد داریم که روش های ازبین بردن غبغب را درخانه به شما آموزش دهیم:

روش ول

فشار دادن پیشانی یک راه حل عالی برای رفع غبغب است. می‌توانید این تمرین را به صورت نشسته یا ایستاده انجام دهید. به اینصورت که دستان خود را روی پیشانی گذاشته و فشار دهید. سر و دست را تکان ندهید فقط فشار وارد کنید. همچنین می‌توانید دستان خود را در پشت گردن قرار داده و سر خود را به طرق عقب بکشید. در هر کدام از تمرین ها دست خود را 10 ثانیه نگه دارید.

روش دوم

روش گردن قو یک روش کلاسیک در یوگا است، و در رفع غبغب بسیار موثر است. در این روش، سر خود را به سمت چپ بچرخانید و به آرامی به سمت عقب خم شوید. دقت کنید که عضلات زیر گوش خود را احساس کنید و سر خود را به مدت 6 تا 8 ثانیه د راین حالت نگه دارید. این کار را به طرف راست نیز انجام دهید.

روش سوم

در این تمرین جهت رفع غبغب باید روی یک صندلی و صاف بنشینید. سر خود را بلند کرده و بالا را نگاه کنید. در حدی که کشش را در گردن خود احساس کنید. سپس حرکات بوسیدن را شروع کنید. بین هر بیست بوسه کمی استراحت کرده و مجددا تکرار کنید.

روش چهارم

می‌تونید بلافاصله بعد از حرکت قبلی این حرکت را انجام دهید. در این تمرین برای رفع غبغب نیز باید نشسته باشید. دوباره به سقف نگاه کرده و دستان خود را روی ترقوه گذاشته و به آرامی کمی فشار دهید. سپس لب های خود را به دور دندان ها بپیچید و شروع کنید دهان خود را باز و بسته کنید. این تمرین را 5 الی 6 بار تکرارکنید و سپس دستتان را عوض کنید و مجددا انجام دهید. ایت تمرین در طولانی مدت برای رفع غبغب بسیار موثر است.

روش پنجم

برای انجام این تمرین جهت رفع غبغب، باید روی یک تشک دراز کشیده و شکم خود را به سمت بالا بکشید. زانو ها را خم کرده و بازو ها را به صورت صاف در کنار تنه قرار دهید. در ادامه به آرمی سر و گردن خود را از زمین جدا کنید. در حالیکه سر شما در بالا قرار دارد، سر خود را به سمت چپ و راست بچرخانید. سپس سر خود را به سمت جلو و سپس روی زمین قرار دهید. این حرکت را قبل از فشار و خستگی زیاد و بعد از کمی استراحت دوباره انجام دهید.

روش ششم

به عنوان حرکت بعدی در رفع غبغب می توانید در همین حالت که دراز کشیده اید، رو به شکم بخوابید و پاهایتان صاف باشد. آرنج هایتان باید دقیقا زیر شانه قرار بگیرند و سینه شما از زمین جدا شود. چانه خود را به سمت بیرون بکشید و به سمت بالا فشار دهید تا تقریبا به حالت C برعکس قرار بگیرید. این حالت را چند ثانیه نگه دارید و سپس تکرار کنید.

روش هفتم

کشش بلع یک روش بسیار عالی و رایج برای رفع غبغب است. در این تمرین سر خود را به عقب خم کنید و زبان خود را به سقف دهان چسبانده و قورت دهید. دراین حالت سرتان را بچرخانید و به حالت اولیه برگردانید. این کار را برای هردو طرف انجام دهید. برای هر طرف 4 بار این تمرین را تکرار کنید.

کلام آخر

راه های زیادی برای رفع غبغب وجود دارد و جراحی یکی از آن ها است اما به دلیل عوارض آن هرکسی نمی‌تواند انجام دهد. پس بهتربن راه انجام تمرین های خانگی است. سعی کنید روزانه تمرین های گفته شده را انجام دهید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا