7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

خیلی وقت‌ها آنقدر در خوردن تنقلات و به قول دیگر هله هوله‌ها افراط صورت می‌گیرد که بدن فقط وزن اضافه میکند یا همان وزن را حفظ می‌کند! ویتامین‌ها و مواد مغذی به آن نمی‌رسد و همین امر زمینه‌ساز افت سیستم ایمنی یا حتی بروز بیماری‌های مختلف خواهد شد.

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

در این پست هفت مورد خوراکی را به شما معرفی خواهیم کرد که لازم است در سبد غذایی هر روزه‌تان بگنجانید. این 7 مورد نه خیلی عجیب و غریب هستند و نه دور از دسترس. نیاز به تهیه کردن و پخت و پز خاصی هم ندارد. فقط باید به صورت روزمره حواستان به مصرفشان باشد.

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

سیب

این میوه فوق‌العاده مفید که در تمامی رژیم‌های سالم غذایی هم قرار دارد باید هر روز توسط شما میل شود! اینکه در چه ساعتی از روز آن را مصرف می‌کنید مدنظر نیست، تنها توجه داشته باشید که سیب را هرروز در لیست خوراکی‌هایتان قرار بدهید. با این همه اگر در میان وعده‌ی صبح شما یعنی بین صبحانه تا ناهار یا شب قبل از خواب میل کنید خیلی مفیدتر است. حتی اگر سیب دوست ندارید به مرور به آن عادت خواهید کرد. سیب حاوی فیبر است و باعث می‌شود حرکات روده سالم صورت بگیرد. ضد سرطان است و قند خون بالا را کاهش می‌دهد.

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

جلبک دریایی

جلبک دریایی دارای ارزش غذایی بالایی است. سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب می‌باشد. جلبک انواع مختلفی دارد که تمام آنها کالری خیلی کمی دارند و باعث کاهش کلسترول خون هم می‌شود. به وفور در خود آنتی اکسیدان دارد و سیستم ایمنی را قوی می‌کند.  از آنجا که حاوی ید است برای عملکرد خوب تیرویید خیلی مناسب است. فیبر موجود در جلبک باعث بهبود عملکرد گوارش خواهد شد. دوستان ساکن در آسیای شرقی که از جلبک در غذاهایشان زیاد استفاده می‌کنند پوست خیلی خوبی دارند پس به زیبایی بیشتر هم کمک می‌کند.

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

شکلات تلخ

شاید اصلا به فکرتان نرسد که شکلات تلخ اینقدر اهمیت داشته باشد. اما باید خدمتتان عرض کنم که از مزایای خیلی قابل توجه شکلات تلخ می‌توان به کاهش فشار خون اشاره کرد. آنتی اکسیدان موجود در آن به جوان ماندن شما کمک می‌کند. منبعی غنی از آهن و منیزیم و مس است. قدر شکلات تلخ را بدانید. در رژیم ورزشکاران هم شکلات تلخ عرض اندام می‌کند!

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی سرشار از امگا3 هستند و این اسید چرب باعث سلامت قلب و مغزو چشم می‌شود. یک معدن از زینک و منیزیم و ید در غذاهای دریایی وجود دارد که برای کارکرد غده تیرویید شما خیلی مناسب است. غذاهای دریایی سطح انرژی بدن را بالا می‌برند.

غذاهای دریایی برای کاهش وزن و رژیم کم کالری خیلی مفیدند علیرغم ویتامین‌ها و پروتیین بالای آنها ولی کالری و چربی کمی دارند.

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

گشنیز

گشنیز فقط یک سبزی برای داخل قرمه سبزی و سوپ نیست! کمی با آن مهربانتر باشید!  این گیاه خوش عطر و بو خواص بسیار زیادی دارد. گشنیز برای هضم غذا خیلی مفید است. از آنجا که ادرار آور است سموم بدن را دفع می‌کند. خاصیت ضدباکتری دارد و بیماریهای عفونی روده را بهبود می‌بخشد. حتما لازم نیست از سبزی آن استفاده کنید. تخم گشنیز به صورت درسته یا آسیاب شده هم برای شما خیلی کارایی دارد. از آن چشم‌پوشی نکنید!

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

تخم مرغ

کسی وجود دارد که تخم مرغ را مفید نداند!؟ اصلا کسی هست که تخم مرغ نخورد؟! اگر از آن دسته‌اید همین الان به راه راست هدایت شوید و به تخم مرغ رو بیاورید!

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

تخم مرغ سرشار از پروتیین است. برای کاهش وزن خیلی مفید است و احساس سیری زیادی به شما دست می‌دهد. به خاطر داشتن مواد مغذی به مغز و انتقال‌دهنده‌های عصبی آن خیلی کمک می‌کند. کلسترول خوب بدن را بالا می‌برد. منبعی غنی از ویتامین D است. سطح انرژی شما را در حد خیلی خوبی نگه می‌دارد. حتما روزانه تخم مرغ میل کنید!

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

آجیل

آجیل و مغزهای کوچک آن که در کشور ما خیلی خوب در دسترس است سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است. به علت وجود سلنیوم در آجیل برای عملکرد خوب غده تیرویید خیلی مناسب است. سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و سیستم ایمنی را که قوی می‌کند هیچ، برای سلامت قلب و عروق هم خیلی فایده دارد.

7 خوراکی که باید هر روز بخورید!

درست است که آجیل قیمت بالایی دارد اما به صورت اندازه و محدود اگر مصرف شود نسبت به تنقلات دیگر ممکن است حتی هزینه مناسبتری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا