8 اشتباه والدین که روی زندگی کودک در آینده تاثیر می گذارد!

8 اشتباه والدین که روی زندگی کودک در آینده تاثیر می گذارد!

والدین مسئولیت پذیر برای تربیت کودک شاد و موفق دست به هر کاری می زنند، اما گاهی اوقات شکست می خورند. اشتباهات والدین می تواند باعث شود که کودکان شروع به تجزیه و تحلیل وقایع اطراف خود کنند و جهان بینی ایجاد کنند که بر زندگی آینده آنها تأثیر می گذارد.8 اشتباه والدین که زوی زندگی کودک در آینده تاثیر می گذارد!

در ادامه این مطلب به برخی از این اشتباهات اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:8 اشتباه والدین که زوی زندگی کودک در آینده تاثیر می گذارد!

1-به فرزندتان نشان نمی دهید که دوستش دارید

برای یک انسان کوچک، مادر و پدرشان مهم ترین افراد در تمام دنیا هستند. وقتی کودک محبت والدین خود را احساس نمی کند چه اتفاقی می افتد؟ عزت نفس آنها بسیار آسیب می بیند و خود را دوست ندارند. در نتیجه، برخی از افراد سعی می کنند خود را با کمک جراحی پلاستیک در بزرگسالی تغییر دهند. برعکس، برخی دیگر سعی می کنند تمام عشق خود را به فرزندان خود بدهند و مراقبت از آنها را به کنترل کامل تبدیل کنند و فرزندانشان نیز احساس ناراحتی کنند.

2-سعی می کنید همه چیز را کنترل کنید

چرا والدین باید بدون کنترل دائمی با فرزندان خود رابطه برقرار کنند؟ والدین گاهی فراموش می کنند که کودک بزرگ شده ااست و به انجام هر کاری برای آنها ادامه می دهند. این کودک از نظر عاطفی بزرگ نمی شود و مشکلاتی را در روابط خود تجربه خواهدکرد. آنها همچنان فکر می کنند که تمام دنیا حول آنها می چرخد. آنها همچنین قادر به ایجاد روابط سالم نخواهند بود زیرا نمی توانند تصمیم بگیرند و فقط به خودشان فکر می کنند و این نگرش قطعاً منجر به درگیری خواهد شد.

3- شما به فرزندتان اجازه نمی دهید که خودش تصمیم بگیرد

وقتی والدین برای فرزندانشان تصمیم می گیرند، اجازه نمی دهند فرزندانشان مستقل باشند. هر کودکی باید حق انتخاب داشته باشد (با حمایت و با توجه به سن خود). ناتوانی در تصمیم گیری افراد را در حل مسئله ناتوان می کند و همیشه به کسی نیاز دارند که به آنها کمک کند. پیدا کردن جایگاه خود در این دنیا برای آنها آسان نخواهد بود زیرا آنها حتی نمی دانند چه می خواهند.

4- مدام در اطراف آنها بحث می کنید

اگر والدین مدام با هم بحث کنند، کودکان ممکن است فکر کنند که مقصر هستند. آنها نمی دانند چه اتفاقی می افتد و فکر می کنند گناهکار هستند. این افراد معمولا سعی می کنند از درگیری های مختلف اجتناب کنند یا برعکس از دیگران سوء استفاده کنند. در آینده، دختران ناخودآگاه سعی می کنند به مردان نشان دهند که قوی تر هستند و مردان جوان معمولاً رفتار پدران خود را تکرار می کنند.  تاثیراتی که والدین می توانند زوی کودک گذارند را، هیچ چیز و هیچ کس دیگه ای نمی تواند بگذارد. پس توجه به این نکته که پیش آن ها چگونه برخورد کنیم بسیار مهم است.

5- شما غیرممکن را طلب می کنید

یک کودک به بزرگسالان زندگی خود، به ویژه والدین خود اعتماد می کند و برای انجام هر کاری که به او گفته می شود تلاش می کند. اگر شکست بخورند، به این فکر می‌کنند که بازنده‌هایی هستند که لایق دوست‌داشتن نیستند. زندگی با این نوع افراد تقریبا غیرممکن است. آنها همیشه بیش از حد بر موفقیت تمرکز خواهند کرد. اگر آنها نتوانند بهترین کار خود را انجام دهند (از نظر آنها)، احساس ناراحتی و حتی افسردگی می کنند. این افراد معمولا سعی می کنند از شادی اعضای خانواده خود نیز جلوگیری کنند.

6- شما فرزندتان را طوری تربیت می کنید که راحت باشد

متأسفانه، کنترل خواسته های کودک یک پدیده طبیعی است. والدین اغلب به فرزندشان می گویند که برود و تلویزیون تماشا کند یا یک بازی ویدیویی بازی کند، تا فرزندشان مزاحم او نشود. اگر این موقعیت ها اغلب اتفاق نیفتند خوب است، اما به عنوان یک قاعده، نباید به طور منظم اتفاق بیفتد. هدف هر والدینی تربیت فردی است که بتواند به طور مستقل در دنیا زندگی کند و تصمیمات خود را با پیروی از نیازها و ارزش های خود بگیرد.

7- شما به عنوان یک پدر، توجه کافی به فرزندتان ندارید

عدم توجه پدر بر زندگی آینده پسران و دختران تأثیر می گذارد. بیشتر در مورد خانواده هایی است که پدرها فقط به فرزندان خود توجه کافی ندارند، آنها فقط وجود دارند و بس. شجاعت و رشد فردی کودک به پدران آنها بستگی دارد. پس چه اتفاقی می‌افتد وقتی کودکان به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرند؟ یک پسر ممکن است رفتاری مشابه رفتار پدرش داشته باشد.

8- احساسات فرزندتان را کم اهمیت جلوه می دهید

گاهی اوقات کودکان از چیزهایی که برای بزرگسالان احمقانه به نظر می رسد ناراحت می شوند. اما به جای حمایت، ارزیابی می‌شوند (مانند «این بد است»، «این خوب است» یا «پسرا گریه نمی‌کنند») یا دستوراتی (مثل «گریه نکن» یا «عصبانی نباش»). اینگونه است که احساسات و عواطف کم اهمیت می شوند.

سخن آخر

تاثیراتی که والدین می توانند زوی کودک گذارند را، هیچ چیز و هیچ کس دیگه ای نمی تواند بگذارد. پس توجه به این نکته که پیش آن ها چگونه برخورد کنیم بسیار مهم است. اشتباهاتی کع در بالا ذکر شد را به دقت مطالعه کنید و سعی کنید از انجام آن ها خودداری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا