8 اصل تربیتی ضد کلیشه ای برای تربیت دختران قدرتمند

8 اصل تربیتی ضد کلیشه ای برای تربیت دختران قدرتمند

بهترین رویکرد برای بزرگ کردن دختران همیشه در حال تغییر است. اخیرا، ایده ایجاد یک “دختر خوب” جذاب بود و به عنوان نوعی الگو برای تلاش برای آن عمل کرد. اما امروز، احتمالاً باعث کمی عقب‌نشینی می‌شود، زیرا «دختر خوب» مترادف با «دختر راحت» شده است.

در ادامه این مطلب یه برخی از این کلیشه ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:8 اصل تربیتی ضد کلیشه ای برای تربیت دختران قدرتمند

1-دخترا رو درست تعریف کنید

این تصور که آنچه در درون است مهمتر از ظاهر فرد است بدیهی به نظر می رسد. اما وقتی صحبت از دختران به میان می‌آید، ابتدا به‌خاطر زیبایی‌شان تحسین می‌شوند، گویی این دستاورد اصلی آنهاست. کارشناسان توصیه می کنند که در درجه اول به ایده ها، مهارت های خلاقانه و رفتار دختران خود توجه کنید. این بدان معنا نیست که نمی توان به یک دختر گفت که او زیباست – من این را چندین بار در روز به دخترانم می گویم. اما من این کار را فقط پس از تمجید از آنها برای چیز مهمتر انجام می دهم.8 اصل تربیتی ضد کلیشه ای برای تربیت دختران قدرتمند

2-به او اجازه دهید با شما اختلاف داشته باشد

“دختران خوب” همیشه به صحبت های مادران خود گوش می دهند و هرگز با آنها بحث نمی کنند. اما آیا مادر همیشه درست است؟ حتی اگر او باشد، چرا یک بچه بدون شک باید با او موافق باشد؟ بعد از اینکه پدر و مادر شدم، می‌دانم که چقدر می‌توانم اشتباه کنم، و بعید است که در آینده این کار را متوقف کنم. پس چرا باید حرف من تنها حرف درست در خانواده باشد؟

کارشناسان معتقدند که یک دختر باید بتواند شما را به چالش بکشد تا یاد بگیرد که همین کار را با همکلاسی ها، معلمان، علایق عاشقانه و رئیسان آینده انجام دهد. هنگام گفتگوی معقول با فرزندتان، نه تنها به او یاد می‌دهید که «نه» بگوید، بلکه دیدگاه خود را نیز توضیح می‌دهد. خواهید دید که چیزهای جدید زیادی نیز یاد خواهید گرفت.

3- بگذارید خودش چیزها را انتخاب کند

این مهم است که در دنیای مدرن بتوانیم سریع انتخاب کنیم، و بسیاری از مردم انجام این کار را دشوار می دانند زیرا در کودکی به آنها آموزش داده نشده است. من سعی می کنم به دخترانم این فرصت را بدهم تا هر زمان که امکان دارد، چیزهایی را برای خودشان انتخاب کنند. وقتی حدود 2 سال داشتند، می‌توانستند تصمیم بگیرند که کدام اسباب‌بازی را می‌خواهند، چه لباسی می‌خواهند، و چه چیزی برای صبحانه بخورند.

4- سرگرمی های او را تشویق کنید

عکس بالا بیلی آیلیش خواننده و مادرش را نشان می‌دهد که بچه‌هایش را به مکتب خانه منتقل کردند تا بتوانند کاری را که واقعاً می‌خواستند انجام دهند. او همیشه علاقه فرزندانش را به موسیقی تشویق کرده است و حتی در یکی از تورهای بین المللی خود به بیلی آیلیش پیوسته است.

ریچل سیمونز، نویسنده کتاب Odd Girl Out، می‌گوید: «درگیری کامل در فعالیتی که دوست دارد به او فرصت می‌دهد تا بر چالش‌ها تسلط یابد، که عزت نفس و انعطاف‌پذیری او را تقویت می‌کند و ارزش‌های درونی را به جای ظاهر تأیید می‌کند. «علاقه‌مندی به او اجازه می‌دهد به‌جای اینکه در درام آنلاین غرق شود، به عنوان مثال، یک ساز بزند یا یک ساز بزند.»

5- او را تشویق کنید تا خودش مسائلش را حل کند

من می خواهم از بچه هایم در برابر مسائل محافظت کنم، اما اغلب مجبور می شوم بر سر آن با خودم دعوا کنم. اجازه دادن به یک کودک برای کنار آمدن با یک موقعیت دشوار نه تنها به معنای تمرین سناریوهای زندگی بزرگسالی نیست، بلکه به آنها آموزش می دهد که مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرند.

نویسنده کتاب پرفروش جهان، چگونه افراد موفق تربیت کنیم، استر وویچیکی، معتقد است که امروزه والدین بیش از حد از آنها محافظت می کنند. همه اینها به نسلی منجر شد که قادر به قبول مسئولیت نیست. بسیاری از جوانان به سادگی نمی دانند که می توانند مسائل خود را خودشان و بدون والدین حل کنند.

6- به او بیاموزید که ریسک کند

در اینجا کار دیگری وجود دارد که انجام آن به عنوان والدین دشوار است، اما من تمام تلاشم را می کنم. دکتر جوآن دیک، نویسنده کتاب «دختران دختر خواهند بود»، می‌گوید: «دخترانی که از خطرات اجتناب می‌کنند، نسبت به دخترانی که می‌توانند و می‌توانند با چالش‌ها روبرو شوند، اعتماد به نفس ضعیف‌تری دارند». از دخترتان بخواهید فراتر از منطقه راحتی خود برود – برای مثال، دختری را تشویق کنید که می‌ترسد دوچرخه‌سواری خود را در سراشیبی دوچرخه‌سواری کند تا ابتدا یک تپه کوچک پیدا کند تا آن را فتح کند.8 اصل تربیتی ضد کلیشه ای برای تربیت دختران قدرتمند

7- درست بخوانید

کارشناسان توصیه می‌کنند که در خواندن فعال برای کمک به فرزندتان در شرکت در این فرآیند، نه فقط به عنوان یک خواننده منفعل، شرکت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به دخترتان پیشنهاد دهید که برخی از قسمت‌ها را خودش بخواند یا بپرسید، به نظر او، طرح داستان چه تغییری خواهد داشت، یا اگر او شخصیت اصلی بود، چه می‌کرد. اگر دختر هنوز کوچک است از او بخواهید ورق را برای شما ورق بزند.

8- افسانه ها را برایشان بازگو کنید

بله، می‌دانم که امروزه سانسور افسانه‌ها مرسوم است، زیرا آنها مدل‌های رفتاری منسوخ را نشان می‌دهند و مملو از تبعیض جنسی، سوء استفاده و سایر انواع شرمساری هستند. اما اول از همه، افسانه ها به سادگی جالب هستند. به علاوه، شما همیشه می توانید بسیاری از معانی دیگر را در آنها پیدا کنید. به عنوان مثال، سیندرلا تنها زمانی به موفقیت رسید که از مطیع بودن خسته شد.8 اصل تربیتی ضد کلیشه ای برای تربیت دختران قدرتمند

سخن آخر

تربیت دختران همیشه با حساسیت های مختلفی همراه بوده است. که این کار را برای پدر و ماد رها سخت تر کرده است و آن ها را نگران کرده است. مطالب بالا را با دقت مطالعه کنید تا برای تربیت فرزند دخترتان با مشکلات کمتری برخورد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا