8 ایده فوق العاده که شما را سوپراستار آشپزی می کند!

8 ایده فوق العاده که شما را سوپراستار آشپزی می کند!

آشپزی یک کار وقت گیر و بسیار حساس برای خانم ها است. برخی از خانم های شاعل و حتی خانم های خانه دار وقت کافی بآشپزی کردن ندارند و همین موضوع باعث شده که از نتیجه آشپزی راضی نباشند. تهیه غذای سالم و باکیفیت برای خانواده بسیار مهم است. اما اگر ترفند های آشپزی  و قلق مواد مورد استفاده را بلد باشید می‌توانید در زمان کوتاه و حرفا ای آشپزی کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم کاربردی ترین ایده ها را هنگام آشپزی کردن به شما معرفی کنیم:

1-لطیف شدن گوشت

برای اینکه گوشت شما حالت لطیف و نرم داشته‌باشد و بعد از پختن مزه خوبی داشته‌باشد، می‌توانید قبل از اینکه آن را بپزید، گوشت را در سس مایونز قرار دهید تا خیس شود. همچنین از کیوی نیز می‌توانید استفاده کنید. برای این کار کیوی را تکه تکه کرده و روی گوشت بمالید. این کار باعث می‌شود آب کیوی به خورد گوشت برود و گوشت آبدارتر و خوشمزه تر شود.

2-جداکردن پوست سیر

برای اینکه پوست سیر به راحتی جدا شود، بوته سیر را در داخل مایکروفر قرار دهید و دمای ان را روی بالاترین درجه قرار دهید. 20 تا 30 ثانیه کافی است. بعد از در آوردن از فر متوجه خواهید شد که پوست سیر به راحتی جدا می‌شود.

3-فریز کردن پیاز سرخ شده

یکی از کارهایی که به آشپزی کردن شما سرعت می‌بخشد، داشتن پیاز سرخ کرده و آماده است. برای اینکار ابتدا پیازها را به صورت هلالی خرد می‌کنید و سپس آن را در آب در حال جوش می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم 1 تا 2 دقیقه بپرد. آن را آبکش کرده و به همراه روغن زیاد و نمک سرخ کنید تا طلایی رنگ بشوند. سپس آن ها را روی پارچه‌ای قرار می‌دهیم تا خشک شود و آن راب سته بندی و در فریزر قرار می‌دهیم. فراموش نکنید که فقط 6 ماه باید از آن استفاده کنید.

4-پخت سریع برنج

اگر جزو افرادی هستید که به گرم کردن غذای آماده علاقه ندارید و دوست ندارید از شب قبل برنج را آماده کنید، و در عین حال زمان کافی ندارید، این راهکار برای شما عالیست. برای اینکار از شب قبل برنج را در داخل آب جوش روی شعله گاز بگذارید و کمی خام تر از قبل آن را آبکش کنید. سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را روی مواد در داخل قابلمه می‌ریزیم و آن را در یخچال قار می‌دهیم. حالا شما می‌توانید بعد از برگشتن از سرکار مقداری و روغن و آب به آن اضافه کرده و یک برنج تازه داشته‌باشید.

5-گریل کردن ماهی به روش عالی

برای این که ماهی ها روی گریل به گریل نچشپند و شکل آن ها حفظ شود از این ایده آشپری برای جلوگیری ار آن استفاده کنید. ماهی ها را روی یک لایه لیمو برش داده شده قرار دهید و گریل کنید. لیموها طعم و بوی خاصی به ماهی می‌دهند و از چسپیدن ماهی به گریل جلوگیری می‌کند.

6-ترد شدن سیب زمینی

برای اینکه سیب زمینی های شما زودتر و یکدست تر سرخ شوند، می‌توانید سیب رمینی ها را به شکل دلخواه برش دهید و آن را به مدت 2 دقیقه در آب جوش آبپز کنید. مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و در داخل روغن سرخ کنید. این کار باعث مغر پخت شدن و سریع شرخ شدن سیب زمینی می‌شود و یکی از ایده های آشپزی عالی است.

7-جداکردن زرده تخم مرغ

هنگام آشپزی کردن و پخت کیک و غذا های مختلف گاهی ممکن است نیاز بباشد که سفیده و زرده تخم مرغ از هم جدا شوند. برای اینکار نیازی به وسایل و ازار های عجیب نیست. درب یک بطری پلاستیکی را باز کنید و دهانه بطری را روی زرده تخم مرغ قرار دهید. دیواره های بطری را فشار دهید و سپس رها کنید. حالا در داخل بطری زرده های تخم مرغ را مشاهده می‌کنید.

8-گرم کردن پیتزا

یکی از ایده های آشپزی و کاربردی دیگر درمورد پیتزا است. گرم کردن پیتزا در مایکروفر به تنهایی طعم اولیه حود را از دست می‌دهد و باعث خشک شدن پیتزا می‌شود. برای جلوگیری از خشک شدن آن، به همراه پیتزا یک لیوان آب نیر در میکروفر قرار دهید. همچنین می‌توانید پیتزا را در داخل ماهیتابه و وی شعله بسیار کم بگذارید و درب آن را ببندید. این کار باعث حفظ طعم و بافت اولیه پیتزا می‌شود.

سخن آخر

آشپری یک از مهم ترین کار های روزمره است و شما چه در صورت رفع نیاز و چه در صورت علاقه باید ان را انجام دهید. بهره بردن از ایده های آشپزی باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. و شما را وادار می‌کند برای افزایش مهارت خود در آشپزی اقدام کنید. امیدواریم از این ایده های آشپزی و کاربردی استفاده کنید و از نتیجه کار راضی باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا