8 ایده قدیمی و ازمد افتاده که همچنان اصرار داریم به فرزندمان یاد بدهیم!

8 ایده قدیمی و ازمد افتاده که همچنان اصرار داریم به فرزندمان یاد بدهیم!

همه ما دوست داریم فرزند هایمان به بزرگسالانی شاد و موفق تبدیل شوند. بنابراین از تکنیک های تربیتی استفاده می کنیم که همانطور که معتقدیم به ما در رسیدن به این هدف کمک می کند. ما به فرزندان خود می آموزیم که به بزرگسالان گوش دهند و روی مطالعه تمرکز کنند، اما هرگز به ذهن ما خطور نکرده است که چنین درس هایی ممکن است در آینده بیشتر ضرر داشته باشند تا مفید. برخی از ایده های رایج و گسترده دیگر برای نسل های جوان سودی ندارد. 8 ایده قدیمی و ازمد افتاده که همچنان اصرار داریم به فرزندمان یاد بدهیم!

در ادامه این مطلب به بررسی این ایده های قدیمی می پردازیم؛ با ما همراه باشید:

1-فرزند من فقط بهترین ها را خواهد گرفت

بهترین راه این است که حد و مرز تعیین کنید، وظایف کودک را تعیین کنید، به آداب و رفتار او توجه کنید و اجازه ندهید که نسبت به والدین یا افراد دیگر بی احترامی کند. همچنین آموزش به فرزندان، برای قدردانی از کار و نشان دادن ارزش پول به آنها مفید خواهد بود. برای مثال، والدین ممکن است به فرزندشان کمک کنند تا اولین شغل پاره وقت خود را پیدا کند.8 ایده قدیمی و ازمد افتاده که همچنان اصرار داریم به فرزندمان یاد بدهیم!

2- شما همیشه باید به حرف بزرگتر ها گوش دهید

والدین اغلب رویای این را دارند که فرزندانشان همیشه به آنها گوش دهند. اما آنها فکر نمی کنند که عادت به اطاعت مداوم و بازی بر اساس قوانین می تواند برای آینده فرزندانشان مضر باشد. لورا مارکهام، روانشناس و نویسنده کتاب والدین آرام، بچه های شاد، مطمئن است که کودکان مطیع به بزرگسالانی مطیع تبدیل می شوند.

3- در مدرسه همیشه باید نمره اول را بگیرید

راه مطمئن برای اینکه فرزندتان در تمام زندگی از اضطراب رنج ببرد، تحمیل «سندرم دانشجویی مستقیم» است. بهترین کاری که هر والدینی می تواند برای فرزندان خود انجام دهد این است که توضیح دهد که شکست ها به هیچ وجه بر روابط آنها تأثیر نمی گذارد و کودک در هر صورت شنیده می شود و مورد محبت قرار می گیرد.

4- دعوا نکنید و جواب ندهید

انسان باید بداند چگونه از خود دفاع کند. اگر والدین سعی کنند سر فرزندشان را بزنند که تحت هیچ شرایطی نتوانند به دیگری توهین کنند، کودک فقط سکوت می کند و بدون اینکه حرفی بزند از قلدرها رنج می برد. آنها نمی توانند در آینده در یک محیط رقابتی زنده بمانند. و اگر والدین به فرزندان خود بیاموزند که چگونه از خود دفاع کنند، یک هدیه مادام العمر به آنها می دهند.

5-تو باید روی مطالعه تمرکز کنی و من بقیه کارها را برایت انجام خواهم داد

والدین نباید به فرزندان خود بگویند که روی یک کار اصلی تمرکز کنند و سعی کنند بقیه مشکلات خود را برای آنها حل کنند. هر فردی باید مهارت های چندوظیفه ای را توسعه دهد و بتواند مسئولیت تمام حوزه های زندگی خود را بر عهده بگیرد. اما این مهارت‌ها اغلب با تجربه‌ای به دست می‌آیند که اگر کودک با مراقبت بیش از حد بزرگ شود، آن را نخواهد داشت.

6-شما باید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه بروید

اگر کودک نداند که دوست دارد چه کسی شود، به احتمال زیاد گزینه پیشنهادی والدین خود را انتخاب می کند. چنین انتخابی ممکن است به یک اشتباه بزرگ تبدیل شود و کودک از آن پشیمان شود. برای جلوگیری از آن، والدین نباید بیش از حد به نوجوان فشار بیاورند و به او فرصتی بدهند تا برنامه‌های خود را برای زندگی خود مرتب کند.

7- فقط مدارک دانشگاهی مهم است

البته زمانی که در مورد مشاغلی مانند طراح هواپیما یا مهندس عمران صحبت می کنیم، تحصیلات عالی مهم است. اما این بدان معنا نیست که تفاوت زیادی در دستمزدها وجود خواهد داشت. این بستگی به کشور، ارزش شغل دقیق در بازار کار، رتبه دانشگاه و توانایی های خود دانشجویان دارد. به عنوان مثال، در حالی که پزشکان در فهرست مشاغل با بالاترین درآمد در ایالات متحده به صدر جدول رسیده اند، در کشورهای دیگر وضعیت ممکن است کاملاً متفاوت باشد.

8-دیگران به جای ما تصمیم خواهند گرفت

برخی از افراد دوست دارند صبر کنند تا شخص دیگری برای آنها تصمیم بگیرد. و به فرزندان خود یاد می دهند که برجسته نباشند، زیاد صحبت نکنند و کارهای دیگران را انجام ندهند. اما این چه چیزی می تواند ایجاد کند؟ چنین کودکانی به احتمال زیاد بی تفاوت بزرگ می شوند و نمی توانند علایق خود را ابراز کنند یا از آنها دفاع کنند. و این فقط در مورد یک فرد جداگانه نیست، بلکه در مورد نوع دوستی سالم است، زمانی که مردم نسبت به مشکلات رایج بی تفاوت نباشند.8 ایده قدیمی و ازمد افتاده که همچنان اصرار داریم به فرزندمان یاد بدهیم!

سخن آخر

فرزند ما بیشتر از هر کس دیگه ای تحت تاثیر حرف و اعمال والدین هستند. و کوچکترین حرف و توصیه ممکن است روی آن ها اثرات طولانی بگذارد. پس سعی کنید از گفتن ایده ها و عقاید قدیمی که ممکن است روی آن ها تاثیر منفی داشته باشد، دوری کنید و با ان ها به روز صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا