8 دلیل روانشناسی که چرا بعضی ها جذاب تر به نظر می رسند!

8 دلیل روانشناسی که چرا بعضی ها جذاب تر به نظر می رسند!

اکثر ما تمایل داریم که زیبایی در چشم بیننده است، اما همانطور که مطالعات نشان می دهند این لزوما درست نیست. در وافع حقیقت در میانه این موضوع است. استاندارد های زیبایی و جذابیت به طور گسترده مشترک هستند ولی با اینحال ترجیحات شخصی نیز نقش مهمی در این انتخاب ها دارد.اکثر ما تمایل داریم که زیبایی در چشم بیننده است، اما همانطور که مطالعات نشان می دهند این لزوما درست نیست. در وافع حقیقت در میانه این موضوع است

در مقاله زیر به مواردی می پردازیم که باعث جذابیت بیشتر افراد می شود:

1-مردمک ها

مردمک ها در پاسخ به احساسات اندازه خود را تغییر می دهند و زمانی که ما خوشحال هستیم بزرگتر می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که ما ناخودآگاه افراد با مردمک بزرگتر را جذاب تر می دانیم . زیرا نشان دهنده علاقه متقابل آن ها به ماست. در گذشته زنان ایتالیایی با استفاده از عصاره سمی گیاه بلادونا مردمک چشم خود را عمدا گشادد تر نشان می دادند تا از نظر مردان جذاب تر به نظر برسند.

2-تناسب دور کمر

تناسب کمر با باسن همواره یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری برای خانوم ها محسوب می شود. همانطور که برخی از تحقیقات نشان داده اند، هر چه نسبت دور کنر به باسن کمتر باشد، زیبایی یک زن بیشتر نشان داده می شود.

3-تقارن چهره

محققان تایید کرده اند که چهره های متقارن، جذاب تر از چهره هایی با تقارن کمتر هستند. زیرا گیرنده های بینایی ما می تواند به آسانی آن را پردازش کنیم. یکی دیگر از دلایل این امر این است که ما چهره های متقارن را از نظر بیولوژیکی مرتبط با ژن های خوب می دانیم.

4-متعادل بودن چهره

طبق مطالعات انجام شده ما ظاهری را ترجیح می دهیم که از نظر ما متوسط به نظر برسد. که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یا ان را با مزایای بیولوژیکی مانند ژن های خوب مرتبط می کنیم یا مغز ما به سادگی چهره های معمولی و ملایم تر را بیشتر ترجیح می دهد.

5-رژیم غذایی

طبق آمار به دست آمده ترجیحات غذایی مردان می تواند در جذابیت آن ها نزد خانم ها تاثیر فراوان داشته باشد. بوی مردانی که اخیرا میوه ها و سبزیجات مصرف می کنند نسبت به مردانی که بیشتر نان و نشاسته می خورند، بیشتر ترجیح داده می شود.

6-بو

رایحه یک زن در واقع می تواند بر جذابیت آن ها برای مردان تاثیر بگذارد.اما این موضوع برای یک بوی خاص صادق است. بویی که بر اساس هورمون های تولید مثل زنان است. طبق تحقیقات به دست آمده، زنان در مرحله تخمک گذاری برای مردان بسیار جذاب تر هستند. زیراسطح هورمون ها در این زمان در اواسط چرخه بالاتر است که نشان دهنده باروری آن ها است.

7- احساس راحتی در استایل

انتخاب یک استایل مناسب به معیار های زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین ان ها این است که ما در لباسی که می پوشیم احساس راحتی کنیم. این مورد ناخودآگاه باعث  افزایش اعتماد به نفس و ایجاد یک حس خوب در طرف مقابلمان می شود. این موضوع باعث می شود که در نظر ان ها جذاب تر باشیم.

8-صدا

صدای ما اولین وسیله ارتباطی با دیگران است. داشتن یک تن رسا و زیبا در افزایش جذابیت تاثیر فراوانی دارد. صدایی که در آن لرزش و ترس وجود ندارد اینگونه ما را در مقابل دیگران نشان می دهد که از اعتماد به نفس بالایی برخورداریم و ایجاد ارتباط برای ما راحت تر خواهد بود.بسیاری از ویژگی هایی که ما را جذاب تر نشان می دهند، درونی و ذاتی هستند که فقط کافیست آن ها را بشناسیم و بیشتر به آن ها اهمیت دهیم.

سخن آخر

بسیاری از ویژگی هایی که ما را جذاب تر نشان می دهند، درونی و ذاتی هستند که فقط کافیست آن ها را بشناسیم و بیشتر به آن ها اهمیت دهیم. این جذابیت ها با کارهایی مانند بوی خوش، استایل شیک و آرایش مناسب بیشتر می شوند و در برقراری ارتباطات ما بسیار تاثیر گذار تر هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا