8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

ما از دوران کودکی عادت بهداشتی روزانه بدن را داشته‌ایم، اما گاهی اوقات متوجه نمی‌شویم که برخی کارها اشتباه انجام می‌شوند. حتی مسواک زدن ساده نیز تفاوت های ظریف بیشتری از آنچه انتظار داشتید دارد. و اگر آنها را دنبال نکنید، می توانید حتی بیشتر به خودتان آسیب بزنید.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

در ادامه به برخی از این اشتباهات خواهیم پرداخت. بت ما باشید:8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

1. پوشیدن آستر شورت در تمام طول روز

متخصصان پوشیدن آستر شورت را در طول روز توصیه نمی کنند.  به عادت بهداشتی جنسی باید توجه زیادی شود. آن ها باید هر 3-5 ساعت تعویض شوند. ضمناً پدهای قاعدگی باید هر 4 ساعت یکبار تعویض شود و در صورت سنگین بودن بهتر است هر 2 ساعت یکبار تعویض شود. برای فنجان های قاعدگی، زمان توصیه شده پوشیدن 4-6 ساعت است.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

2. برای تمیز کردن گوش های خود از تیپ های Q، سنجاق های بابی یا اشیاء نوک تیز استفاده کنید

پزشکان توصیه می‌کنند که مراقب گوش‌ها باشید و از تمیز کردن آن‌ها با Q-tips خودداری کنید. گوش های خود را با چیزی کوچکتر از دستمال شستشوی انگشت خود تمیز نکنید. داشتن عادت بهداشتی اشتباه برای تمیز کردن گوش ها ممکن است مشکا ساز شود. مطالعات همچنین استفاده از شمع های گوش را توصیه نمی کنند زیرا آنها موثر نیستند و حتی می توانند باعث آسیب شوند.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

3. لایه برداری پوست هر روز

پوست جدید هر 6 هفته یکبار تجدید می شود و لایه برداری تهاجمی در واقع منجر به خشکی و تحریک پوست می شود. استفاده از لوفا در حمام در واقع یک لایه برداری مکانیکی است. فقط دو بار در هفته از لوفا استفاده کنید.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

4. تعویض کفی ها کمتر از یک بار در سال

بهتر است کفی های خود را بین 6 تا 12 ماه با استفاده منظم تعویض کنید. اول از همه، کفی های قدیمی از قوس شما حمایت نمی کنند. دوم، آنها شروع به بوی بد به دلیل باکتری می کنند. به همین دلیل پوشیدن کفش بدون جوراب سالم نیست.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

5. زیربغل خود را نشویید

کارشناسان می گویند که زیر بغل شما نیز به لایه برداری نیاز دارد، به خصوص اگر اصلاح می کنید. از لوفا برای استفاده از اسکراب بدن استفاده کنید و سپس به آرامی لایه برداری کنید. اگر پوست زیر بغل شما حساس است، از پاک کننده صورت خود استفاده کنید.
دو بار در هفته آنها را لایه برداری کنید.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

6. استفاده از صابون آنتی باکتریال روی صورت

قوی تر به معنای بهتر نیست سالم تر است که از پاک کننده هایی که پوست شما را خشک و تحریک می کند اجتناب کنید. بنابراین از صابون های تند، از جمله صابون های ضد باکتری خودداری کنید. عامل آنتی بیوتیک موجود در این گونه صابون ها روغن های آبرسان پوست را از بین می برد.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

7. استفاده از صابون آنتی باکتریال برای دست هر روز

بهتر است هر روز از صابون آنتی باکتریال برای دستان خود استفاده نکنید. سازندگان ثابت نکرده اند که مواد برای استفاده روزانه و برای مدت طولانی ایمن هستند. همچنین، هیچ مدرکی وجود ندارد که صابون ساده موثرتر باشد.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

8. استفاده از فشار هنگام مسواک زدن

یک مطالعه نشان داده است که اعمال فشار بیش از حد ملایم به دندان ها یا مسواک زدن بیش از 2 دقیقه آنها را تمیزتر نمی کند. علاوه بر این، ممکن است خطر مشکلات سلامت دهان را افزایش دهد. این یک عادت بهداشتی است که معمولا اشتباه انجام می شود.8 عادت بهداشتی بدن که احتمالا اشتباه انجام می دهیم!

سخن آخر

اکثر ما فکر می کنیم که بهداشت فردی را به درستی رعایت می کنیم. ما یاد گرفتیم که به حمام برویم، ناخن هایمان را کوتاه کنیم، بدن مان را با صابون بشوییم… اما رعایت بهداشت فردی آنقدرها هم که ما فکر می کنیم، ساده نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا