9 عادت آدم های تنبل که هیچ وقت در زندگی پیشرفت نمی کنند!

9 عادت آدم های تنبل که هیچ وقت در زندگی پیشرفت نمی کنند!

این عادات فقط مربوط به لم دادن تمام روز روی مبل یا تعلل در انجام وظایف نیست. آنها رفتارهایی عمیقاً ریشه دار هستند که مانع از پیشروی افراد در زندگی می شوند. در اینجا به 9 عادت افراد تنبلی که هرگز در زندگی جلو نمی روند را برای شما قرار داده ایم.9 عادت آدم های تنبل که هیچ وقت در زندگی پیشرفت نمی کنند!

در ادامه این مطلب به برخی از این عادت ها اشاره کرده ایم:

 1- به تعویق انداختن کار بهترین دوست آنهاست

یک ویژگی مشترک در بین افراد تنبل وجود دارد: آنها استاد “بعدا انجامش خواهم داد” هستند. به تعویق انداختن کار چیزی بیش از به تاخیر انداختن کارهاست.  این کار به یک عادت مزمن برای آن ها تبدیل شده است. این ربطی به استراحت کردن در زمانی که خسته هستند، ندارد. این در مورد اجتناب از تلاش و کار به هر قیمتی است، حتی زمانی که آنها زمان و انرژی لازم برای انجام کارها را دارند. اگر عادت به گفتن “بعدا انجامش خواهم داد” را دارید، ممکن است زمان آن رسیده که رویکرد خود را نسبت به کارها مجددا ارزیابی کنید و تغییری ایجاد کنید.

2- از کارهای دشوار دوری می کنند

اجتناب از کارهای دشوار فقط زندگی را در لحظه آسان نمی کند. از رشد و پیشرفت شخصی در زندگی جلوگیری می کند. چالش‌هایی که ما با آن روبرو هستیم، ما را به یادگیری، رشد و تکامل سوق می‌دهند. با دوری از آنها، فرصت های مهمی را برای خودسازی و موفقیت از خود سلب می کنیم.این ها دلایلی هستند که افراد تبنل کارهایشان را انجام نمی دهند

3- آنها استاد بهانه جویی هستند

آب و هوا، خلق و خوی آنها، هم ترازی سیارات ، این ها دلایلی هستند که افراد تبنل کارهایشان را انجام نمی دهند. بهانه جویی یک عادت رایج در میان کسانی است که ترجیح می دهند به جای قدم زدن، عقب بنشینند. بهانه ها راهی برای آنهاست تا سرزنش خود را به عوامل بیرونی منتقل کنند. این هرگز تقصیر آنها نیست؛ همیشه چیزی یا شخص دیگری است که مانع حرکت آنها به جلو می شود.افرادی که بهانه می آورند عموماً کمتر فعال هستند و احتمال بیشتری دارد که رفتار منفعلانه از خود نشان دهند.

 4- فاقد اهداف شخصی هستند

داشتن اهداف شخصی مانند داشتن نقشه راه برای زندگی است. این به شما احساس جهت می دهد، هدفی که باید برای آن تلاش کنید. اما برای افراد تنبل، این مفهوم اغلب وجود ندارد. آنها فقط به شناور بودن و رفتن به هر کجا که زندگی آنها را می برد، راضی هستند. هیچ جاه طلبی و هیچ تمایلی برای دستیابی به چیزی بیش از آنچه در حال حاضر دارند وجود ندارد. بدون هدف، هیچ انگیزه ای برای فشار دادن به خود وجود ندارد، هیچ دلیلی برای خروج از منطقه امن وجود ندارد. زندگی به چرخه ای یکنواخت از همان روال های قدیمی تبدیل می شود.

5-در برابر تغییر مقاوم هستند

تغییر، بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. چه تغییرات کوچکی مانند امتحان کردن یک غذای جدید، چه تغییرات بزرگتر مانند انتقال به یک شهر جدید، هر تغییری فرصتی برای رشد و پیشرفت به همراه دارد. اما برای افراد تنبل، تغییر اغلب با مقاومت روبرو می شود. آنها آسایش روتین ها و عادات قدیمی خود را ترجیح می دهند، حتی اگر سودمند یا سازنده نباشند.

در اعماق وجود، همه ما رویاها و آرزوهایی داریم. اما برای برخی، این رویاها همان رویاها باقی می مانند. به آنها به عنوان تخیلات دست نیافتنی نگاه می شود تا اهداف دست یافتنی. و اغلب، این به دلیل  نداشتن اعتماد به نفس است. این فقدان خودباوری دلخراش است زیرا محدودیتی است که خود تحمیل شده است. آنها توانایی خیلی بیشتر از اینها را دارند، اما تردیدها و ناامنی های خودشان مانع از آن می شوند. اگر متوجه شدید که به توانایی‌های خود شک دارید، این را به خاطر بسپارید: شما قادر هستید، لیاقت دارید و برای رسیدن به هر چیزی که دلتان می‌خواهد کافی است.این انتخابی است که افراد تنبل اغلب انجام می دهند.

 7-مسیر آسان را ترجیح می دهند

این انتخابی است که افراد تنبل اغلب انجام می دهند. آنها مسیر آسان، مسیر کم مقاومت را ترجیح می دهند. راحت است، آشناست و به تلاش کمتری نیاز دارد. اما مسیر آسان به ندرت منجر به رشد یا پیشرفت می شود. انتخاب مسیر چالش برانگیز ممکن است سخت باشد، اما ارزشش را دارد. این شما را از منطقه امن خود خارج می کند، شما را مجبور به یادگیری چیزهای جدید می کند و در نهایت به شما کمک می کند تا در زندگی به جلو بروید. وقتی بین مسیر آسان و چالش برانگیز انتخابی به شما داده می شود، به یاد داشته باشید: رشد خارج از منطقه  امنشما اتفاق می افتد. عاقلانه انتخاب کنید.

 8-با نظم و انضباط مبارزه می کنند

انضباط پل بین اهداف و دستیابی است. این توانایی پایبند ماندن به یک برنامه، ادامه راه حتی زمانی که همه چیز سخت می شود است. اما برای افراد تنبل، نظم و انضباط اغلب یک حلقه ضعیف است. آن ها ممکن است با شور و شوق شروع کنند، اما زمانی که هیجان اولیه از بین می رود، برای حفظ حرکت تلاش می کنند. لحظه ای که همه چیز چالش برانگیز می شود، احتمالاً تسلیم می شوند یا به چیز ساده تر تغییر می کنند. این عدم نظم و انضباط آنها را از رسیدن به اهداف و پیشروی در زندگی باز می دارد. آنها را در چرخه های شروع و توقف بدون هیچ پیشرفت واقعی نگه می دارد.

9-فاقد خودانگیزه هستند

در هسته همه این عادات، یک چیز برجسته است: عدم خودانگیختگی. این چیزی است که به نظم و انضباط دامن می‌زند، تغییر را به پیش می‌برد و به شما انگیزه می‌دهد تا اهداف خود را تعیین کنید و به آن برسید. بدون آن، افتادن در دام تنبلی آسان است. خودانگیزگی، انگیزه درونی برای دنبال کردن رویاهایتان، تلاش برای پیشرفت، ادامه راه حتی زمانی که شرایط سخت است. این در مورد داشتن یک آتش درونی است که شما را وادار می کند بهتر باشید، بهتر عمل کنید و بیشتر از آنچه در حال حاضر دارید به دست آورید. آتش درونتان را روشن نگه دارید. این کلید رهایی از زنجیر تنبلی و حرکت رو به جلو در زندگی است.عادت هایی که در افراد تبنل وجود دارد می توانند تغییر کنند و به عادات مثبت تبدیل شوند

سخن آخر

عادت هایی که در افراد تبنل وجود دارد می توانند تغییر کنند و به عادات مثبت تبدیل شوند. اگر جزو افراد تنبل هستید سعی کنید این عادات را در جهت مثبت تغییر داده و بتوانید از فرصت های پیش آمده زندگیان به بهترین شکل استفاده کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا